מניעת החלקה במקלחת

Posted on: מרץ 24th, 2022 by עופרי חן No Comments

כיצד ניתן למנוע החלקה במקלחת?

חדר האמבטיה הוא מקום כל כך טריוויאלי בעינינו, ומקלחת היא אחת הפעילויות היותר יומיומיות ושגרתיות, כך שאנחנו בדרך כלל לא עוצרים לחשוב על המימד המסוכן שיכול להיות במקלחת עד שמאוחר מידי.

החלקה במקלחת היא דבר שכיח מאוד, ובמקרה הטוב אפשר לצאת ממנו עם דפיקות לב חזקות ומכות יבשות. במקרה הפחות טוב, החלקה במקלחת יכולה להוביל לפגיעות לוקח שבועות רבים ואך חודשים להשתקם מהן, ובמקרים קיצוניים הפגיעה יכולה להיות בלתי הפיכה.

כשמגיעים לגילאים מאוחרים יותר החלקה במקלחת בעלת פוטנציאל נזק הרבה יותר גדול מאשר בעשורים הראשונים לחיים, בזמנים שהשרירים והעצמות עוד חזקים ויודעים להתאושש מהר. התפקוד הפיזיולוגי של הגוף כבר אינו אותו הדבר והוא מתקשה הרבה יותר להתאושש מטראומות פיזיות.

בנוסף, תופעות לוואי המגיעות עם הגיל כמו הידרדרות בראייה, קשיים בהליכה ובתזוזה, איבוד שיווי משקל ודומיהן- יכולות להגדיל את הסיכון להחלקה במקלחת שממנה יהיה קשה מאוד להשתקם.

אז מה עושים כדי למזער את הסיכוי שחדר האמבטיה יהיה חלקלק ויגרום להחלקה? ריכזנו כאן עבורכם מספר דרכים שניתן להיעזר בהן, באחת או בכולן, כדי למנוע החלקה.

ציפוי לרצפות

ישנם מגוון סוגים של חומרים אשר ניתן לצפות איתם את הרצפה כך שהיא תהיה מחוספסת ולא מחליקה- גם בחדר האמבטיה. אם החלטתם ללכת על ציפוי לרצפות, ודאו כי הוא עמיד במים והוא מותאם לחדר האמבטיה הלח ולא מיועד למקומות אחרים.

ניתן לבצע גם טיפול כימי לרצפה כדי ליצור אפקט מחוספס.

שטיחונים

פתרון יחסית פשוט הוא רכישת שטיחון לאמבטיה או מדבקות נגד החלקה. מדובר בשטיחון או מדבקות שיש להניח על קרקעית האמבטיה, ובכך עמידה בתוך האמבטיה והתזוזה בתוכה יהיו יותר יציבות ויקטינו את הסיכון להחלקה.

כדאי כמובן לשים גם שטיחון מונע החלקה מחוץ לאמבטיה, כיוון שגם מיד לאחר המקלחת עלולים להחליק בקלות כשרטובים על רצפה חלקה.

מאחזים

אם מדובר בחדר אמבטיה שמשתמשים בו בעיקר בני הגיל השלישי, התקנת מאחזים וידיות במקומות אסטרטגיים יקלו משמעותית על המקלחת וישמשו גורם מניעת החלקה במקלחת משמעותי.

ישנם כמה סוגים של מאחזים מתוכם ניתן לבחור את אלו שיעזרו ביותר, מבלי להגזים ו"לסגור" את חלל האמבטיה בידיות ומאחזים. ישנם אפילו מאחזים שיכולים לעזור לעבור ממצב עמידה לישיבה והפוך ולהתקלח בישיבה- כך שמלבד ייצוב ושיווי משקל המאחזים יגבירו את נוחות המקלחת ותחושת הביטחון בה.

בעת רכישת מאחזים חשוב לוודא שהם מתאימים במדויק לחדר האמבטיה, ושידיות האחיזה שלהם מחוספסות ולא חלקות- אחרת חלק גדול מהיתרון שהמאחזים מקנים הולך לאיבוד.

לסיכום

אם הגעתם לגיל שבו החשש מהחלקה במקלחת מטריד אתכם, או אפילו אם אתם מעוניינים להבטיח לכם ולבני ביתכם מקלחת באופן הבטיחותי המקסימלי, כדאי לכם לרכוש בהקדם אביזרים שינטרלו את המרצפות והחומרים המחליקים ויאפשרו לכם להתקלח בביטחון.

Comments are closed.