סכנת החלקה לקשישים

Posted on: מרץ 24th, 2022 by עופרי חן No Comments

סכנת החלקה בקרב קשישים

נפילות מתרחשות לא אחת במהלך החיים. אם זה קורה בגיל צעיר, זה לא כלכך נורא. הפגיעה, גם אם היא תהיה כואבת או קשה, תשכח במהירות. אולם בגיל מבוגר יותר, נפילות מתרחשות לעיתים תכופות יותר מאשר אצל צעירים. נפילה בגיל כזה מסוכנת יותר משום שעצמותיו של קשיש פגיעות יותר. לכן נפילה ופגיעה מהוות סכנה אמיתית לבני הגיל השלישי. אז מהן הסיבות לנפילות ולפגיעות כאלו, וכיצד ניתן למנוע אותן?

נפילה, ובעקבותיה פגיעה של קשיש נובעת כתוצאה מאיבוד שיווי משקל. חוסר שיווי המשקל יכול לנבוע מגורמים המגיעים מהסביבה, לדוגמה בנייה לא בטיחותית, מרצפות שבורות בבית, מדרגות תלולות, רטיבות וכו'. בנוסף, נפילה יכולה להיגרם עקב קשיים ועכבות פיזיות או קוגניטיביות, המגיעות עקב גילו של הקשיש. למשל פגיעה בחוש הראייה או בחוש השמיעה, קושי בהליכה, איבוד זיכרון וכו'. אחד הגורמים הנפוצים לכך הוא נטילת תרופות. רבים מבני הגיל השלישי נוטלים תרופות שונות, אלה בעלות תופעות לוואי כגון חולשה, כאבי ראש, סחרחורת, קושי בהתמצאות במרחב ואיבוד שיווי משקל.

כפי שנאמר, נפילות והחלקות שכיחות יותר בקרב קשישים. זוהי תופעה נפוצה שעלולה לגרור פגיעה וזמן החלמה ארוך במיוחד. פגיעה כזו יכולה לבוא לידי ביטוי בשבירה של עצמות, פגיעה בדימוי העצמי ובביטחון העצמי של הקשיש, צלקות, ריתוק לכיסא גלגלים או למיטה לתקופת זמן מסוימת, עוגמת נפש, סבל וכו'.
 

 

אז כיצד ניתן למנוע סכנת החלקה לקשישים?

בראש ובראשונה, סדרו את הסביבה בדרך המועילה והבטוחה ביותר. וודאו שכל הפריטים בבית נמצאים בהישג יד, כך ניתן למנוע טיפוס על כיסאות כשרוצים להוציא משהו מארון גבוה. בנוסף, בדקו שחדר האמבטיה מתאים לשימוש. לדוגמה, שהמקלחת מותאמת לצרכיו של הקשיש. יתר על כן, חשוב לדאוג לתאורה מתאימה, מעקי בטיחות במקומות מסוימים, שהמרצפות שלמות ואינן מחליקות וכו'.

שנית, אם יש בעיה כלשהי, למשל פגיעה באחד החושים, או תופעת לוואי כתוצאה משימוש בתרופות, מומלץ לפנות לרופא מומחה שיוכל לעזור לטפל בבעיה בעזרת מכשירי שמיעה, התאמת הטיפול התרופתי ועוד. בנוסף, מומלץ לשמור על אורח חיים בריא ככל שניתן. הקפדה על פעילות גופנית באופן קבוע, וכן אכילה של ארוחות מסודרות, של כל אבות המזון ושתיית מים בכמות מספקת יחזקו את עצמותיכם, ויבטיחו לכם שבעת נפילה הפגיעה תהיה פחות קשה, וזמן ההחלמה ממנה יתקצר באופן משמעותי.

אז אם אתם מעוניינים לבטח את ביתכם, ולמנוע החלקות ופגיעות ככל האפשר – פנו לחברת "ריצוף בטוח". החברה מספקת כבר יותר מעשרים שנה ריצוף מונע החלקה לבתים פרטיים ולעסקים קטנים וגדולים כאחד. פנו לחברה, והיא תספק לכם את הפתרון והריצוף המתאים ביותר. הם יעשו זאת בדרך המקצועית, המהירה והיעילה ביותר, תוך מתן דגש על שירות אישי. לפרטים נוספים הקליקו כאן.

Comments are closed.