מניעת החלקה בבית

Posted on: מרץ 24th, 2022 by עופרי חן No Comments

כל מה שצריך לדעת על סכנת החלקה בבית

נפילה בבית היא דברשקורה לא אחת במהלך החיים, הןבגיל מבוגר והן בגיל צעיר. זה קורה כל כך הרבה, שכולנו יכולים לספר לפחות על עשרה מקרים כאלו. פגיעות בעקבות נפילות והחלקות בבית עלולות לגרום לנזקים גדולים לטווח הרחוק, ולזמן החלמה ארוך וממושך. אז מהם הגורמים לנפילות ולפגיעות כאלו, וכיצד ניתן למנוע אותן?

נפילה או החלקה ובעקבותיהן פגיעה,לרוב מתרחשות כתוצאה מאיבוד שיווי המשקל. חוסר בשיווי משקל יכול לנבוע מגורמים המגיעים מהסביבה, לדוגמה בנייה משובשת, מרצפות שבורות בבית, אבני שפה בולטות, מדרגות תלולות, רצפה מבולגנת ומלאה בחפצים ועוד. בנוסף, החלקה בבית עלולה להגיע בעקבות קשיים פיזייםוקוגניטיביים. למשל פגיעה באחד החושים, צליעה או קושי אחר בהליכה, חוסר שיווי משקל וכו'. הדבר נפוץ בעיקר בקרב קשישים, ואצל אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע, אשר לחלקן תופעות לוואי שונות כגון חולשה, סחרחורותואיבוד שיווי משקל.

התופעה הנפוצה של נפילות והחלקותעלולה לגרור עימה פגיעות פיזיות ונפשיות שונות. לדוגמה, שבירת עצמות, צלקות, ריתוק לכיסא גלגלים או למיטה לתקופת זמן מסוימת ועוד. פגיעה נפשית יכולה להתבטא בביטחון עצמי נמוך עקב תלות בסביבה, עוגמת נפש, סבל ועוד. פגיעה זו היא לא פחות חמורה מפגיעה פיזית, ולעיתים אף יותר. אז כיצד ניתן להבטיח מניעת החלקה בבית?

ראשית, סדרו את הסביבה בדרך המועילה והבטוחה ביותר. בדקו שכל המרצפות בבית שלמות, ושמרו על רצפה נקייה ויבשה. וודאו כי כל פריט נמצא במקומו, ואין דברים מפוזרים על הרצפה, לדוגמה נעליים, או משחקי ילדים. בנוסף, וודאו שכל הדברים, בעיקר אלו שאתם משתמשים בהם לעיתים דחופות, נמצאים בהישג יד. כך תוכלו למנוע טיפוס על כיסאות למקומות גבוהים. חשוב גם לדאוג לתאורה מתאימה בבית, כזו שמפיצה מספיק אור.

שנית, במקרה ואתם או אחד מבני הבית הוא קשיש, נוטל תרופות באופן קבוע,  או לחלופין סובל מבעיה רפואית כלשהי שעלולה להוות סיבה לאיבוד שיווי משקל ולנפילות, מומלץ לפנות לרופא מומחה שיוכל לעזור לכם לטפל בבעיה, כדי שתוכלו להימנע מנפילות ככל שניתן. בנוסף, במקרים כאלו מומלץ להתקין אמצעים טכנולוגים בבית המתריעים למוקד חירום בשעת הצורך. לדוגמה, טלפון חרום, או שעון יד. כך בעת נפילה, אם אין אף אחד בסביבה, העזרים הטכנולוגים הללו  יתריעו למוקד אם אתם שרויים במצוקה.

חברת "ריצוף בטוח" היא חברה עם ניסיון של יותר מעשרים שניםבמתן פתרונות חדשניים וריצוף למניעת החלקות. הם מספקים את שרותיהם לבתים פרטיים ולעסקים קטנים וגדולים כאחד. אם אתם רוצים לישון בראש שקט, בלי לפחד מנפילות ופגיעות – פנו לחברה והיא תספק לכםבדרך המקצועית, המהירה והיעילה ביותר את הפתרון המושלם בשבילכם, תוך מתן שירות אישי וחם. לפרטים נוספים הקליקו כאן.

Comments are closed.