איך מונעים נפילות בגיל השלישי

Posted on: פברואר 23rd, 2022 by עופרי חן No Comments

נפילות בגיל השלישי

נפילות בגיל השלישי הן הגורם השני הנפוץ ביותר לנזקי גוף, אחרי תאונות דרכים. אולם למרבה המזל, ניתן למנוע אותן באמצעות טיפול למניעת החלקה ברצפת הבית, בחדר המדרגות, באמבטיה בשירותים, ובשטחים ציבוריים, ולהימנע מפגיעות בלתי רצויות ותביעות משפטיות.

מדוע קשישים נופלים?

אחד מכל שלושה קשישים, מועד או מחליק לפחות אחת לשנה, כאשר בין הגורמים הנפוצים לנפילות בקרב בני הגיל השלישי, ישנם:

– אובדן יציבות ושיווי משקל.

– ירידה במסת השריר ובכוח.

– אובדן משקל בלתי רצוני.

– הידרדרות הראיה או השמיעה.

– שימוש בתרופות שונות הגורמות לתופעות לוואי.

 

הסטטיסטיקה מעידה על כך שמרבית הנפילות והפציעות באנשים מבוגרים, מתרחשות דווקא בסביבת הבית. אולם ניתן למנוע זאת על ידי יצירה של סביבה בטוחה, כפי שנסביר בהמשך.

 

 

החשיבות של מניעת נפילות בגיל השלישי

חלק ניכר מהנפילות גורמות לשברים, שטפי דם וחבלות מסוכנות, כולל פגיעות ראש אפשריות. מאחר ומקורן של נפילות קשישים רבות הן במפגעים וסיכונים בסביבת הבית, בשורות הבאות נסביר איך למנוע נפילות בגיל השלישי בסביבה הביתית.

 

 

איך מונעים נפילות בגיל השלישי באמצעות ריצוף בטוח בע"מ

אם תהיתם לגבי נפילות בגיל השלישי איך מונעים אותן ביעילות, הגיע הזמן להכיר את מוצרי "אנטי סליפ" (AntiSlip). מדובר במגוון פתרונות יעילים למניעת נפילות אצל קשישים שניתן להתקין בבית, בבית העסק ובמתחמים משותפים או ציבוריים. בין הפתרונות למניעת החלקה ניתן למצוא מוצרים למניעת נפילה במדרגות, פתרונות למניעת החלקה באמבטיות ובמקלחונים, פתרונות למניעת החלקה בבריכות שחייה, פתרון למניעת מעידה במרפסת, מוצרים למניעת החלקה על מרצפות מסוגים שונים (כולל רצפת שיש), ופתרונות מונעים נוספים שיחסכו מכם, מיקיריכם ומאורחיכם, את הנפילה הבאה.

 

מהו טיפול אנטי סליפ לרצפות וכמה זמן הוא מחזיק מעמד?

טיפול "אנטי סליפ" לרצפות הוא טיפול מונע החלקה לריצוף שמספק מענה עמיד ואמין למשך תקופה ארוכה, במידה ומקפידים לשמור על המשטח המטופל כהלכה. במסגרת הטיפול הרצפות עוברות תהליך כימי ייעודי למניעת החלקה אשר מגדיל את דרגת החיכוך עם הרצפה ומפחית את שחיקתה.

כתוצאה מכך הסיכון להחלקה על הרצפה קטן בעוד שעמידות האריחים גדלה.

 

האם טיפול מונע החלקה למרצפות פוגע במראה שלהן?

בכלל לא, ההיפך הוא הנכון. טיפול האנטי סליפ לריצוף למעשה תורם לשמירה על איכות ועמידות הרצפות המטופלות באמצעותו. בטיפול AntiSlip ניתן לבחור מבין 10 דרגות חספוס לרצפה, לפי הצורך. כאשר הטיפול מתבצע על ידי חברה מקצועית להתקנת ריצוף בטיחותי, קביעת רמת החספוס מתבצעת רק לאחר שבוצעו בדיקות מקדימות של הרצפה על ידי צוות מקצועי. בהתאם לתוצאות הבדיקות, נקבעת דרגת החספוס האידיאלית עבור הרצפה שתספק איזון אופטימלי בין דרגת החספוס הנדרשת מבחינה בטיחותית לבין זו שתאפשר לשמור על מראה הרצפות בצורה מיטבית. מדובר בטיפול אפקטיבי מאוד ופשוט למימוש, שמסייע לשימור של מראן של הרצפות לאורך זמן בנוסף לתכליתו העיקרית שהיא, כאמור, למנוע החלקה על הרצפה.

 

האם עדיף לרכוש ריצוף למניעת החלקה מחברת הקרמיקה במקום לבצע טיפול לרצפות הקיימות?

מאחר ומגוון אריחי האנטי סליפ בחברות הקרמיקה הוא מצומצם במיוחד, רכישת ריצוף מונע החלקה ישירות מיצרני הקרמיקה לא יספק לכם מענה מקיף ויעיל לכל החללים בבית. דרגת החיכוך לריצוף האנטי סליפ הקנוי איננה גמישה אלא קבועה מראש ולכן איננה מספקת מענה הולם לאזורי הבית השונים. זאת בשונה מטיפול האנטי סליפ שמתאים לכל סוגי הרצפות, ולכן אינו מגביל אתכם בבחירת הרצפות על פי טעמכם.

בנוסף, חשוב לדעת כי רצפות AntiSlip הנמכרות על ידי חברות הקרמיקה הן לרוב בעלות גימור נוקשה ומחוספס, המזכיר נייר זכוכית. מרקם זה של האריחים גורם להם להיות מועדים לצבירת לכלוך רב יותר שמאתגר להסיר. זאת להבדיל מטיפול האנטי סליפ אשר מותיר את האריחים כפי שהיו – הן מבחינת מראה והן מבחינת גימור ותחושה.

 

למה חשוב לשים לב כשעושים טיפול לרצפות למניעת נפילות?

כיום קיים מגוון רחב של טיפולים ומוצרים מונעי החלקה עבור משטחים שונים בבית. אולם שימוש בחומרים שאינם ייעודיים למניעת נפילות או פתרונות אגרסיביים מדי יכול לגרום לפגיעה בלתי הפיכה במראה הרצפות ובעמידותן לאורך זמן. מנגד, שימוש בחומר עדין מדי עשוי שלא לספק מענה ראוי. לכן לפני שמבצעים כל טיפול שהוא למניעת החלקה, חשוב להיוועץ בחברה המתמחה בפתרונות ריצוף בטיחותיים, כמו חברת ריצוף בטוח בע"מ, שמבצעת בתום כל טיפול בדיקות התאמה לתקנים הישראליים.

 

איך יודעים שהטיפול למניעת החלקה אכן יעיל?

ניתן להתרשם מטיב הטיפול למניעת החלקה על ידי שפיכת מים על הרצפות שטופלו, אך איכות הטיפול מוכחת בצורה הטובה ביותר בעזרת ציוד מדידה מקצועי מסוג מטוטלת (פנדלום) כנדרש בתקן, שדוגם בזמן אמת את מקדם החיכוך של המשטח שטופל.

 

הדרך הטובה ביותר למניעת נפילות בקרב קשישים

נפילות בגיל מבוגרהן לא גזירת גורל! כיום מתאפשרת מניעת נפילות בגיל המבוגר באמצעות פתרונות למניעת החלקה מבית ריצוף בטוח בע"מ. מעוניינים בסיוע בהתאמת פתרונות למניעת החלקה לקשישים לביתכם או לבית העסק שלכם? זה הזמן ליצור עמנו קשר. פנואלינובהקדם!

Comments are closed.